I Brasilien er det blevet populært at forsøge at få tidlig indtjekning og sen udtjekning. Hvis du ikke tillader det, bliver det en årsag til at give en bedømmelse på 3.
Tak, Geraldo. Det er meget interessant, fordi det også viser, hvor meget forventningerne kan variere afhængigt af markederne og gæsternes vaner.
Men dit eksempel rejser et reelt spørgsmål: Hvor sætter du personligt grænsen mellem at tilbyde fremragende gæstfrihed og at undgå, at visse ekstra tjenester automatisk betragtes som en selvfølge?
Jeg ville gerne høre din mening om det, især hvad angår tidlig indtjekning og sen udtjekning.
På min ejendom er jeg holdt op med at acceptere det uden at frygte gengældelse i form af dårlige omtaler. Når jeg modtager en reservation, sender jeg en besked, hvor jeg spørger, om gæsten har lagt mærke til ind- og udtjekningstiderne samt ankomst- og afrejsetiderne for flyene. At hvis vedkommende har brug for mere tid i ejendommen, skal vedkommende allerede reservere en ekstra nat ved ankomsten eller afrejsen, så vedkommende kan få en mere behagelig rejse uden travlhed og stress. Og jeg er holdt op med at opkræve et ekstra gebyr for tidlig indtjekning eller sen udtjekning. Også fordi det lille ekstra beløb, der opkræves, ikke er det værd. Det ville optage endnu en nat.