Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Er en upåklagelig bolig stadig nok til at få 5⭐️?

Hej alle sammen 👋

Jeg har indtryk af, at en ren bolig, der ligger godt og svarer til annoncen ... i dag næsten er blevet det mindste, man kan forvente.

Det, der virkelig gør en forskel, ser ud til i stigende grad at ligge et andet sted:

kommunikation, forudseenhed, hurtig reaktion, opmærksomhed over for gæsten og måden, hvorpå man håndterer uforudsete hændelser.

Så er det store spørgsmål:

For jer er de 5 ⭐️ primært noget, man får takket være boligen ... eller takket være den oplevelse, der skabes omkring den?

Og hvis du skulle vælge ét enkelt element, der får et ophold til at gå fra "meget godt" til "fremragende", hvilket ville det så være?

Jeg er spændt på at læse jeres meninger, for jeg tror ikke, at vi alle har den samme opfattelse af det.

14 svar13 timer siden
Vælg en reaktion

Airbnb's officielle forum for værter

Bed om råd, del tips, og fejr sejre – alt sammen på ét sted.

14 svar

Tuija
@Tuija2•Finland

ii

1 svar8 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Jeg er netop nysgerrig efter at høre din mening: Hvad tror du virkelig gør en forskel i dag, når en gæst giver 5⭐, ud over boligens renhed?

8 timer siden
Vælg en reaktion
Geraldo Rocha
@GeraldoRocha•Rio de Janeiro, Brasilien

I Brasilien er det blevet populært at forsøge at få tidlig indtjekning og sen udtjekning. Hvis du ikke tillader det, bliver det en årsag til at give en bedømmelse på 3.

3 svar12 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Tak, Geraldo. Det er meget interessant, fordi det også viser, hvor meget forventningerne kan variere afhængigt af markederne og gæsternes vaner.

Men dit eksempel rejser et reelt spørgsmål: Hvor sætter du personligt grænsen mellem at tilbyde fremragende gæstfrihed og at undgå, at visse ekstra tjenester automatisk betragtes som en selvfølge?

Jeg ville gerne høre din mening om det, især hvad angår tidlig indtjekning og sen udtjekning.

2 svar12 timer siden
Vælg en reaktion
Geraldo Rocha
@GeraldoRocha•Rio de Janeiro, Brasilien

På min ejendom er jeg holdt op med at acceptere det uden at frygte gengældelse i form af dårlige omtaler. Når jeg modtager en reservation, sender jeg en besked, hvor jeg spørger, om gæsten har lagt mærke til ind- og udtjekningstiderne samt ankomst- og afrejsetiderne for flyene. At hvis vedkommende har brug for mere tid i ejendommen, skal vedkommende allerede reservere en ekstra nat ved ankomsten eller afrejsen, så vedkommende kan få en mere behagelig rejse uden travlhed og stress. Og jeg er holdt op med at opkræve et ekstra gebyr for tidlig indtjekning eller sen udtjekning. Også fordi det lille ekstra beløb, der opkræves, ikke er det værd. Det ville optage endnu en nat.

1 svar9 timer siden
Vælg en reaktion
Clara/CB
@ClaraCB116•Pensacola, Florida

DET er det store spørgsmål, og du stillede det helt perfekt. Det kan være forskelligt for forskellige gæster, men jeg vil gætte på, at forventningerne nu for det meste er højere, end de fleste værter har på deres radar. En ren bolig, som de ser på billederne, er et must ... SÅ begynder gæsternes oplevelse for alvor, når de ankommer ... Og enhver form for kommunikation, der ikke er nem, helt forståelig og imødekommende, er afgørende ... Når gæsterne virkelig føler sig velkomne, og når der opstår en eller anden form for situation ... Hvis værterne altid tager et skridt tilbage og forsøger at sætte sig i gæsternes sted, vil det ændre alt. Det er svært virkelig ikke at gøre sig nogen antagelser eller dømme, men det er en vindende kombination – det er helt min mening. Det vigtigste: Spørg gæsterne, HVORDAN kan jeg hjælpe? Når de ved, at du virkelig er mere optaget af at sikre, at de får en god oplevelse, end noget andet ... behøver du aldrig at bekymre dig om 5-stjernede bedømmelser.

Det har været min tilgang til det i næsten ti år nu ... med 5-stjernede omtaler! Tak, Ben🫶

5 svar13 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Mange tak, Clara, for denne meget udførlige feedback. Din bemærkning om virkelig at sætte sig i gæstens sted taler særligt til mig.

Jeg mener faktisk, at en stor del af oplevelsen ligger i denne evne til at foregribe uden at antage: At forstå, hvad den rejsende kan få brug for, og vise vedkommende, at vi er til rådighed, hvis det bliver nødvendigt.

Og næsten 10 år med denne filosofi og 5-stjernede bedømmelser er en god bekræftelse på, at denne tilgang fungerer i det lange løb.

4 svar12 timer siden
Vælg en reaktion
Clara/CB
@ClaraCB116•Pensacola, Florida

Tak for dine kommentarer og for at sætte fokus på dette yderst vigtige spørgsmål! 🙏🏻👍

3 svar11 timer siden
Vælg en reaktion
Hattie
@Hattie_birdhouse•Playa Grande, Costa Rica

Når jeg er gæst, giver jeg 5 stjerner, hvis boligen er ren, stemmer overens med opslaget, og værten er venlig/nem at kommunikere med. Hvis de gør en ekstra indsats med hensyn til tilgængelige faciliteter, løsning af et problem osv., vil jeg afspejle det i en grundig og detaljeret omtale.

For at jeg kan give en omtale på 4 stjerner eller derunder, skal der ske noget specifikt, der ikke håndteres godt, boligen skal være beskidt eller ukomfortabel, ting som det.

For mig er et godt ophold og et fremragende ophold defineret af de samme ting. God kommunikation (uden at det føles påtrængende) og tilgængelige komfortfaciliteter. Ting som kaffe, god shampoo, salt, peber og olie til madlavning osv.

1 svar13 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Tak, Hattie. Dit svar er meget interessant. Jeg er meget begejstret for nuancen i kommunikationen "uden at være påtrængende", for jeg mener, at der faktisk er en balance, der skal findes mellem at være meget til stede for gæsten og at lade vedkommende nyde sit ophold i fred og ro.

Og jeg er helt enig med dig omkring de små opmærksomheder: Individuelt kan de virke ubetydelige, men når de lægges sammen, kan de fuldstændig ændre opfattelsen af opholdet. Mange tak for dit svar 🙏🏽

12 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Hej alle sammen 👋

Jeg har indtryk af, at en ren bolig, der ligger godt og svarer til annoncen ... i dag næsten er blevet det mindste, man kan forvente.

Det, der virkelig gør en forskel, ser ud til i stigende grad at ligge et andet sted:

kommunikation, forudseenhed, hurtig reaktion, opmærksomhed over for gæsten og måden, hvorpå man håndterer uforudsete hændelser.

Så er det store spørgsmål:

For jer er de 5 ⭐️ primært noget, man får takket være boligen ... eller takket være den oplevelse, der skabes omkring den?

Og hvis du skulle vælge ét enkelt element, der får et ophold til at gå fra "meget godt" til "fremragende", hvilket ville det så være?

Jeg er spændt på at læse jeres meninger, for jeg tror ikke, at vi alle har den samme opfattelse af det.

Ryan
@Ryan4504•San Diego, Californien

Jeg har en lejer, der fører en ladeledning til elbil gennem køkkenvinduet for at lade sin Tesla. Hvordan kan jeg regulere dette?

Valerion Apartments And Hospitality
@Nik1998•Albanien

Hej alle sammen! 👋

Jeg er ny vært fra Tirana i Albanien, og jeg vil meget gerne komme i kontakt med mere erfarne værter og få ærlig feedback.

Jeg begyndte at være vært for omkring 45 dage siden og administrerer i øjeblikket flere lejligheder, der ligger tæt på Tiranas internationale lufthavn. Lejlighederne er primært indrettet til korte ophold, lufthavnsrejsende, par, familier og gæster, der besøger Albanien.

Indtil videre har oplevelsen været meget positiv. Vi er begyndt at få bookinger og vores første omtaler, og jeg er rigtig glad for den feedback, vi har fået fra vores gæster indtil videre.

Men da jeg stadig er ny som vært, ved jeg, at der er meget, jeg kan forbedre.

Jeg ville virkelig sætte pris på din ærlige mening om min profil og mine opslag:

• Hvad synes du, jeg gør godt indtil videre?
• Hvad kan jeg forbedre ved mine billeder, beskrivelser, priser eller opsætningen af mit opslag?
• Ser min profil professionel og troværdig ud set fra en gæsts synspunkt?
• Er der nogle fejl eller uopdagede muligheder, du har bemærket?
• Hvilke råd vil du give en person, der er i de første par måneder som vært?
• Og hvad ville du personligt fokusere på for at øge antallet af bookinger, omtaler og synlighed på Airbnb?

Jeg modtager gerne ærlig og konstruktiv kritik. Jeg vil meget hellere lære af erfarne værter nu end gentage fejl senere.

På forhånd tak, og jeg ønsker alle masser af vellykkede bookinger og fantastiske gæster! 🏡

Med venlig hilsen!

Julio
@juliocramirez•Mexico City, Mexico

Der er gæster, der har booket hos mig, og som af en eller anden årsag, der ligger uden for min kontrol, ikke ankommer eller ikke tjekker ind på overnatningsstedet. Problemet er, at de skriver anmeldelser med ond vilje og frustration. Jeg mener, at hvis de ikke benytter sig af indkvarteringen, bør de ikke skrive omtaler, fordi de skader værterne.

Alexis
@Alexandre308•Montpellier, Frankrig

Hej alle i fællesskabet,

Jeg har været Superhost siden 2013 og står nu over for en absurd situation med kundesupporten.

Fakta: Efter en gæsts (Véronique) tidlige afrejse onsdag den 30. september (for 3 ubesatte nætter) foretog supporten en refusion på 300 €.

Airbnbs fejl: Den medarbejder, der behandlede sagen, foretog en manuel refusion uden at ændre reservationsdatoerne i systemet. Resultat: Min kalender forblev blokeret under den rejsendes navn indtil det teoretiske opholds afslutning (den 3. oktober).

Skaden: Ud over at have trukket 300 € fra min indtjening forhindrede Airbnb mig fysisk i at sætte min bolig online igen og udleje den igen i disse 3 dage. Det er en direkte dobbelt straf forårsaget af en medarbejders procedurefejl.

Håndteringen fra supportens side: Siden torsdag har det været en kamp: Løfter om at ringe tilbage, der aldrig er blevet opfyldt, uhensigtsmæssig lukning af sager fra medarbejdernes side og afvisning af at tage hensyn til det tabte overskud, der er opstået som følge af deres egen tekniske fejlfunktion.

Har andre værter fået erstatning for denne type interne fejl fra en sagsbehandler (Case Manager)? Hvordan fik I jeres sag ud af den automatiske sløjfe i support på niveau 1?

Tak for jeres feedback!