Airbnb's officielle forum for værter

Bed om råd, del tips, og fejr sejre – alt sammen på ét sted.

Tråd

1 svar

Fortsat tråd i indlægget fra Ben-Nasser
Tuija
@Tuija2•Finland

ii

1 svar7 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Jeg er netop nysgerrig efter at høre din mening: Hvad tror du virkelig gør en forskel i dag, når en gæst giver 5⭐, ud over boligens renhed?

7 timer siden
Vælg en reaktion
Ben-Nasser
@Bennasser•Frankrig

Hej alle sammen 👋

Jeg har indtryk af, at en ren bolig, der ligger godt og svarer til annoncen ... i dag næsten er blevet det mindste, man kan forvente.

Det, der virkelig gør en forskel, ser ud til i stigende grad at ligge et andet sted:

kommunikation, forudseenhed, hurtig reaktion, opmærksomhed over for gæsten og måden, hvorpå man håndterer uforudsete hændelser.

Så er det store spørgsmål:

For jer er de 5 ⭐️ primært noget, man får takket være boligen ... eller takket være den oplevelse, der skabes omkring den?

Og hvis du skulle vælge ét enkelt element, der får et ophold til at gå fra "meget godt" til "fremragende", hvilket ville det så være?

Jeg er spændt på at læse jeres meninger, for jeg tror ikke, at vi alle har den samme opfattelse af det.

Ryan
@Ryan4504•San Diego, Californien

Jeg har en lejer, der fører en ladeledning til elbil gennem køkkenvinduet for at lade sin Tesla. Hvordan kan jeg regulere dette?

Valerion Apartments And Hospitality
@Nik1998•Albanien

Hej alle sammen! 👋

Jeg er ny vært fra Tirana i Albanien, og jeg vil meget gerne komme i kontakt med mere erfarne værter og få ærlig feedback.

Jeg begyndte at være vært for omkring 45 dage siden og administrerer i øjeblikket flere lejligheder, der ligger tæt på Tiranas internationale lufthavn. Lejlighederne er primært indrettet til korte ophold, lufthavnsrejsende, par, familier og gæster, der besøger Albanien.

Indtil videre har oplevelsen været meget positiv. Vi er begyndt at få bookinger og vores første omtaler, og jeg er rigtig glad for den feedback, vi har fået fra vores gæster indtil videre.

Men da jeg stadig er ny som vært, ved jeg, at der er meget, jeg kan forbedre.

Jeg ville virkelig sætte pris på din ærlige mening om min profil og mine opslag:

• Hvad synes du, jeg gør godt indtil videre?
• Hvad kan jeg forbedre ved mine billeder, beskrivelser, priser eller opsætningen af mit opslag?
• Ser min profil professionel og troværdig ud set fra en gæsts synspunkt?
• Er der nogle fejl eller uopdagede muligheder, du har bemærket?
• Hvilke råd vil du give en person, der er i de første par måneder som vært?
• Og hvad ville du personligt fokusere på for at øge antallet af bookinger, omtaler og synlighed på Airbnb?

Jeg modtager gerne ærlig og konstruktiv kritik. Jeg vil meget hellere lære af erfarne værter nu end gentage fejl senere.

På forhånd tak, og jeg ønsker alle masser af vellykkede bookinger og fantastiske gæster! 🏡

Med venlig hilsen!

Julio
@juliocramirez•Mexico City, Mexico

Der er gæster, der har booket hos mig, og som af en eller anden årsag, der ligger uden for min kontrol, ikke ankommer eller ikke tjekker ind på overnatningsstedet. Problemet er, at de skriver anmeldelser med ond vilje og frustration. Jeg mener, at hvis de ikke benytter sig af indkvarteringen, bør de ikke skrive omtaler, fordi de skader værterne.

Alexis
@Alexandre308•Montpellier, Frankrig

Hej alle i fællesskabet,

Jeg har været Superhost siden 2013 og står nu over for en absurd situation med kundesupporten.

Fakta: Efter en gæsts (Véronique) tidlige afrejse onsdag den 30. september (for 3 ubesatte nætter) foretog supporten en refusion på 300 €.

Airbnbs fejl: Den medarbejder, der behandlede sagen, foretog en manuel refusion uden at ændre reservationsdatoerne i systemet. Resultat: Min kalender forblev blokeret under den rejsendes navn indtil det teoretiske opholds afslutning (den 3. oktober).

Skaden: Ud over at have trukket 300 € fra min indtjening forhindrede Airbnb mig fysisk i at sætte min bolig online igen og udleje den igen i disse 3 dage. Det er en direkte dobbelt straf forårsaget af en medarbejders procedurefejl.

Håndteringen fra supportens side: Siden torsdag har det været en kamp: Løfter om at ringe tilbage, der aldrig er blevet opfyldt, uhensigtsmæssig lukning af sager fra medarbejdernes side og afvisning af at tage hensyn til det tabte overskud, der er opstået som følge af deres egen tekniske fejlfunktion.

Har andre værter fået erstatning for denne type interne fejl fra en sagsbehandler (Case Manager)? Hvordan fik I jeres sag ud af den automatiske sløjfe i support på niveau 1?

Tak for jeres feedback!